Barcelona och våra tre vandrahem där

Jag har inte skrivit några fler blogginlägg sedan luxemburg för det har varit svårt att få tag på billigt internet. Här i Bryssel kostar internet bara 1EUR/h på internetcafe. Därför tänkte jag passa på att skriva några stycken inlägg på en gång. Dessutom vill jag tipsa er om en annan bra blogg med ett liknande ämne ^^ www.kauffmann.blogg.se heter den. Carros blogg :)

Efter att ha bott tre nätter vid la rambla så var vi tvugna att byta vandrarhem för vi hade bara bokat tre nätter och resten var fullt. Vi sov en natt till på ett vandrarhem nära port olympic och sedan bytte vi en gång till och sov på ett som låg långt uppe i stan utan närhet till något särskilt specielt. Jag och Carro känner nu att vi har full koll på vandrarhemskvaliten i Barcelona eftersom vi har bott vid så många. Vi diskuterade vilket vi gillade bäst och kom fram till att de alla hade olika saker som var bra med dem.

Det första vandrarhemet låg precis vid den absolut trevligaste gatan i Barcelona, la rambla, en riktig turistgata men på ett bra sätt. Billiga souvernirshopper, trevliga restauranger och massor av saker att se. Vi åt tapas och drack sangria på en trevlig restaurang precis vid vandrarhemmet.

Det andra vandrahemet låg i ett område med betydligt mindre turister i. Det var ett väldigt välordnat vandrarhem, renligt och luftkonditionerat. Det hade ett stort kök där vi kunde laga mat (man blir duktigt trött på smörgåsar när man är på tågluff ). Det andra vandrarhemet låg dessutom ganska nära en av stränderna. Vi gick ner dit till Port olympic och badade där den dagen. Detta vandrarhem hade även en pool på¨taket, vilket vi tyckte kändes väldigt lyxigt. Vi badade knappt där eftersom den var liten som tre badkar ungefär och vi hade ju hela medelhavet så nära.

Det tredje vandrarhemet låg inte nära varken shopping eller bad. Däremot hade det, till skillnad från de två föregående ställena, massor av gäster som också var backpackers. Vi träffade en trevlig tjej, amy, som studerade i Australien men som var från kina och som just nu reste runt i Europa. Det var Amy som tipsade oss om att de hade satt upp storbildsskärmar på plaza espanya där man kunde se fotbollsfinalen. Så vi tre gick dit och kollade och det var en fantasktisk upplevelse, jag är så glad att Spanien vann för det var så kul att se :D


Här är en bild från plaza Espanya där vi såg fotbollen.

Jag kan inte ladda upp mina egna filmklipp som jag har därifrån men jag hittade den här clippet på youtube som är filmat på plaza espanya där jag var.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0