Crazy weather

Idag var det spagetti feed at Rosie's house. Efter middagen badade vi i dammen i Rosies trädgård. Det var en riktigt djup damm, mer som en sjö. Några av tjejerna tog cycklar och trehjulingar och rullade nerför en backen, rakt ner i dammen. Det var skitkul att se för dammen var så djup att de föll över styret rakt ut i vattnet. Jag badade också, vattnet var varmt.

Vädret var förresten väldigt extremt idag. Jag har aldrig varit med om något liknande men jag ska försöka beskriva hur det var. Förreställ dig 30 graders värme (som det var idag) med solsken, men samtidigt vindar så starka att den får dig att tappa balansen när du står upp och får fulla vattenflaskor att blåsa av bänkar. Vinden var stark men inte det minsta kall, den var lika varm som resten av luften. Och det var också superfuktigt i luften. Det var fuktigare än jag någonsin har känt det i Sverige. Så vädret var väldigt extremt

Väderprognosen säger att det kommer att bli mycket kallare imrgon. En kallfront är påväg. Och alla vet ju vad som händer när varm och kall luft möts. Thunderstorm!
Jenny sa till mig att det var risk för tornados idag eftersom varma vindar kunde möta kall luft och skapa starka vindströmmar att gå i cirklar. Men nu har vinden mojnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0