Min första helg på sommarlovet

Den här helgen har varit full av studentmotagningar. Jag tror att jag var på runt 15 stycken under lördagen och söndagen. Jag var spenderade en timme eller mer på varje och det var mat på alla. Efter den tredje mottagningen var man ganska mätt så jag åt mest frukt då. Massor av vattenmellon och vindruvor. Studentmotagningarna här är allt om pengar. Alla släktingar som kommer ger ett kort med pengar i, för att användas till hösten.

Alla mina kompisar ska till olika college. Några ska stanna i Wisconsin medans andra har kommit in på ett college i en annan state. Det är inte en särskilt stor sak vilken stat man går i, det är samma land alltihop. Men på ett annat sätt är det ganska stort. Att gå på college flera hundra mil hemifrån. Det är inte så vanligt i Sverige som det är här.

Idag var jag bara på en studentmotagining. Det var hos Jenny Van Etten. Hon hade en studentmotagning med bara paj för mat. Det var ganska coolt. femton olika pajer. Rabarber, körsbär, blåbär, jordgubb, marräng, choklad, chocolatchip cokie, citron och mycket mer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

stackars dej som ska gå och dra så länge! Hur ska du fördriva tiden?

2009-05-26 @ 20:02:18
Postat av: Anonym

Jag ser fram emot att dra runt. Jag har aldrig något problem med att fördriva tiden. Dessutom är alla mina vänner från high school hemma fortfarande så jag kan hänga runt med dem.

2009-05-26 @ 20:16:17
Postat av: Lotta

Hihi, kul me så många olika pajer!

2009-05-29 @ 18:56:01
Postat av: Andreas

Ja, fruktpajer går väl an, men tänk om det bara hade varit matpajer, hemska tanke! :P

2009-05-29 @ 20:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0