Presidenteden

Idag är Lottas födelsedag. Jag skickade ett paket för 9 dagar sedan men det verkar som att det inte kom fram i tid. Jag hoppas att det inte är borttappat på posten.

Jag skulle göra chokladbollar, enkel svensk bakning. Men när jag hade smält smöret upptäckte jag att heather hade använt upp all kakao. Så jag bakade sockerkaka (aka sponge cake). Den var ganska okey, inte perfekt direkt.

Jag antar att jag borde skriva om att Barak Obama är USAs president från och med idag och hur vi såg honom svära presidenteden på tvn. Men jag säker på att det var på alla nyheter i Sverige också. Hela den här presidentgrejen är en riktig mediacirkus. Redan för ett halvår sedan började det. Så fort något viktigt hände diskuterades det överallt i media hur den framtida presidenten kommer att hantera sådana saker när de händer igen. De intervjuade de båda presidentkandidaterna ouphörligen.

Det har dock varit intressant att få vara i USA under valet. Jag har haft riktigt tur med mina ämnen för jag hade american goverment under valperioden och senare när alla nyheter handlade om ekonomin hade jag consumer economics. Jag undrar om något av mina nya ämnen kommer att ha ett sådant samband. Jag kan inte komma på något just nu men jag kanske kommer på något på måndag. Det är då den nya quartern startar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det är ju alltid bra när det man lär i skolan hjälper en att förstå samhället. Eftersom du har valt rätt ämne två gånger så kanske du kan förutse nästa trend. Hoppas du inte har någon kurs om jordbävningar.

2009-01-21 @ 17:39:15
Postat av: Anonym

ja, det var en rätt stor grej här också, men du kan förmodligen väldigt mycket mer i detta ämne än vi. Idag hörde jag ett radioprogram (P3) där de diskuterade när Barack skulle hälsa på en svensk statsman. Det finns 195 länder och panelen kom fram till på 75:e plats. Rätt hyggligt om det blir så.

2009-01-21 @ 21:54:03
Postat av: Lotta

Presenten har inte kommit fram än, hoppas den kommer snart! :)

2009-01-26 @ 20:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0