Improvisationsmatlagning

Idag var Shellie och Steve var i Shell Lake och åt middag så jag bestämde mig för att laga mat till oss som var hemma, Jag, Heather, Emily och Emilys pojkvän Ben. Det enda köttprodukt vi hade var köttfärs så jag sökte efter recept på intenrnet och fick upp det här. http://www.bigoven.com/164020-Spinach,-Rice-and-Hamburger-recipe.html Jag ändrade så mycket i receptet så det inte ens blev samma maträtt men det var gott ändå. För det första gjorde jag inte rätten i ugnen som det stod i receptet, utan i kastrul och jag hade inte alla de olika kryddorna så jag tog lite olika kryddmixar som kryddorna ingick i.

Till desert åt vi ris a la malta som jag lagade. Den var också väldigt improviserad. Det finns inget grötris i affärerna här så jag blev tvungen att använda vanligt ris, och till saftsåsen använde jag tranbär och vindruvesaft och majsstärkelse istället för potatismjöl.

Det är väldigt mycket ingredienser som måste ersättas med något annat när jag lagar mat här. Jag använder alltid wikipedia för att ta reda på vilka ingredienser jag kan använda istället. När jag skulle baka lussebullar innan julen tex så fanns det ingen kessela här. Jag sökte på kessela på wikipedia och det stod att den är en slags kvarg som är lik keso. Så jag använde keso istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0