Dåligt väder och paranoida reseorganisationer är en dålig kombination

Igår skulle jag ha åkt skidor hela dagen med Packs (Lunas reseorganisation) I Kristy mountain. Men det blev instält på grund av kyla.

Idag var jag spelade fotboll i skolans gymmpasal. Varje söndag under vintern är det fotboll i skolan. Ingen träning eller medlemskap utan bara korta matcher. Vi var fyra olika lag som turades om att spela.

Jag pratade med Heidi som är i min SPP (SPP är samma som mentorsgrupp). Hon berättade att hon var och åkte snow board i Kristy mountain på lördagen, samma dag som vi skulle ha åkt. Hon sa att det hade varit kallt så de var tvugna att ta många pauser. Jag var så avundsjuk för att hon var där medan jag inte fick åka eftersom utbytesorganisationen bestämde att det var för kallt.

Det irriterar mig att dessa språkreseorganisationer är så överdrivet försiktiga och paranoida. Reglerna är super strikta. Jag får inte köra bil (inte ens folk som åker på utbytesår till college och redan har körkort i Sverige får lov att köra bil)
Jag får inte köra: snöskoter, fyrhjuling eller ens gokart. Hemma i Stockholm hade jag aldrig velat göra dessa saker men fritiden är anorlunda här på den americanska landsbygden. Att köra snöskoter och fyrhjuling är populärt här. Jag är redan begränsad av att jag är ovan vid att bo i den här miljön och kulturen (den är mer annorlunda än man kan tro). YFU gör det inte lättare genom att begränsa många av det tillåtna aktiviteterna som det finns att göra här.

Nu ska jag äta mina chokladbollar som jag har bakat (/gjort). Shellie kallade dem unbaked cookies.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas du får åka skidor någon annan gång, om inte så lång tid! Vi ska åka skidor på sportlovet:)

2009-01-26 @ 20:13:11
Postat av: Anonym

Förstår din frustration och att du blir besviken. Jag som vuxen (vuxnare) förstår dock researrangörernas inställning. Lite snöscooter hade du väl kunnat få köra - får du inte ens åka med (eller man är kanske bara en på scotern?)?

2009-01-27 @ 21:17:39
Postat av: sofia

jag får åka med men jag vill inte

2009-01-29 @ 18:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0