Början på 2009

Jag skrev det här inlägget i förrgår men jag såg idag att det inte var publicerat

Idag är det den femte dagen på år 2009. Det som har hänt hitils detta år är att jag har handlat upp alla mina julklappspresentkort, vart på födelsedagsmiddag hemma hos Luna och skolan har börjat igen.

Första skoldagen var helt ok. Jag gillar skolan mer här än i Sverige. I band tittade vi på våran julkonser inspelad på film, i multimedia var det ganska irriterande för alla datorerna var super sega. Senare på biologin tittade vi på Iron Man och i consumer economics tittade vi på en ABC documentär om varför profit organisationer är bättre än non profit once. Här i Spooner high school har jag ingen betygsstress och jag har bara slappa lektioner. Jag ser fram emot nästa quarter. Då har jag Web design, phsycology och film studies. Det kommer att bli kul.

Luna fylde 18 den första januari. Jag var hemma hos henne på födelsedagsmiddag och jag gav henne en boken 72 things that are younger than McCaine.

Under nyår var jag hemma med min värdfamilj och några gäster. Nyår är inte lika stort här som i Sverige. Det var en del fester men jag är försiktig med det för här är ju åldersgränsen 21 för att dricka och min värdfamilj är ganska bestämda med det.

Kommentarer
Postat av: Pappa

När börjar nästa quarter?

Finns det betygsstress hos dina klasskamrater?

2009-01-08 @ 12:24:09
Postat av: Ylva

Det är väl skönt för dig, passa på att njuta innan 3:an hemma...

2009-01-08 @ 22:44:38
Postat av: sofia

En del har betygsstress antar jag, inget man märker av.

2009-01-09 @ 23:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0