Christy mountain

Idag var jag och åkte snowboard med Heidi, Elizabeth Bitney och Michelle. Vi åkte till Christy mountain, en timmes resa från Spooner. Det var bara ett litet berg och nedfarterna var korta. Men det var bra preparerat och inte det minsta isigt i backarna.

Jag har aldrig åkt snowboard förrut. Det var galet svårt. Jag har hört att åka snowboard är lättare om man kan åka skidor, men det var inte sant. Inte förrän jag lyckades koppla bort alla instinkter jag använder när jag åker skidor kunde jag åka någorlunda bra. Det var iallafall väldigt kul. Heidi är jättebra på snowboard men Bitney var inte alls särskilt erfaren och Michelle hade aldrig åkt snowboard heller.


Nu är jag hemma med ett ömt huvud och stel kropp. Och nu är det middagsdags. Det är fläskstek med ungnstekt potatis idag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att höra att du får lite skidåkning. Kör man någon längdåkning där?

2009-03-02 @ 18:45:58
Postat av: Lotta

Verkar svårt med snowboard!Vad gillar du bäst, skidor eller snowboard??

Puss o kram

2009-03-05 @ 18:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0