Dairy queen

Idag ska jag skriva om Dairy queen. Dairy queen är min favorit snabbmatsrestaurang här i usa. Jag har inte smakat deras mat. Men jag har ätit deras glass massor av gånger.





Dairy queen har minst 50 olika alternativ när det gäller glass. De har strutar, pinnar och bägare med olika smaker såser och strössel. Min favorit är Choklad cherry blizard med extra cherry. Den är gjord av vaniljglass, körbärssås och små chokladbitar ihopmixat till en glass med McFlurry-liknande konsistense. Den är supergod.


Den här chocolate cherry blizzarden är lite smält.

Det finns en Dairy queen i Spooner. Den stängde i början av vintern men öppnade igen nu, i mitten av januari. Restaurangen är stängd under vintern eftersom det inte är tillräckligt med gäster. I mitten av februari håller Spooner high school basketslutspelt mellan skolorna runt spooner. Basketmatcherna lockar många till Spooner och därför öppnar Dairy queen nu, i januari, för att kunna tjäna pengar på alla basketsupporters.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag åt körsbärsglass i somras och jag gillade det verkligen inte :S men sån där glass som du äter är kanske annorlunda.

2009-02-17 @ 12:00:17
Postat av: Kristina

Det låter supersmaskigt! Är glassen full av grädde, eller kan man äta hur mycket som helst?

2009-02-17 @ 12:06:46
Postat av: Anonym

ja ja, jänkarna ska alltid vara värst! 50 smaker i en liten landsortshåla! Vi har ju såna utbud i Visby och säkert på många andra semesterställen, men Spooner...

2009-02-17 @ 21:46:13
Postat av: sofia

Ja körsbärsglassen är jätte god, och gräddig :P

2009-02-18 @ 04:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0