Get-together-weekend

Den här helgen var det ett möte igen för alla utbytesstudenter i Wisconsin. Shellie skjutsade mig till Gifts (en annan utbytesstudent) hus på fredagen och jag sov över där. På lördag morgonen åkte vi tillsammans till mötet i Stevens point. Under eftermiddagen gjorde vi olika vinteraktiviteter som kälkåkning på en ramp, skridskor och pulka. Senare var vi i en stuga och utvärderad hur vårt utbytesår gick. Det var kul att träffa alla igen (utom Heidi Pang som åkte hem i januari) jag har inte sett dem sen hösten. På söndagen kom Shellie och Steve. Vi åkte hem till Trego och lämnade av Gift i Cadot på vägen.

Senare på söndagskvällen fick jag skjuts hem till Luna och sov över där för att åka med och lämna av henne vid Minneapolis flygplats. Jag, Luna och Lunas värdmamma Lisa åkte till Minneapolis och åt lunch och sedan vinkade vi av Luna vid gaten. Innan vi åkte tillbaka hem besökte jag och Lisa The Mall Of America. Det är den största köpcentret i USA och det näst största i världen (det finns ett som är större i Canada). Det var ett riktigt coolt köpcentrum. Jag köpte en tjocktröja och en t-shirt från PacSun.

På fredagen var det en viktig basketbollmatch med winter fest dance efter som jag missade eftersom jag och Shellie åkte till Gifts hus direkt efter skolan. I slutet av skolan hade vi en slags peppning inför basketmatchen. Alla de olika vintersportslagen presenterade sig och berättade om sina prestationer och orkestern spelade peppande låtar.

Presentation av skidlaget.


Här är jag halvägs mellan ekvatorn och nordpolen.


Det här är slädrampen som vi åkte på.


Sofie, Tegan och Majken på trappan upp till slädrampen.








Louise, Sofie och Tegan i stugan.


Lisa och Luna vid gaten.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var mycket på en gång, avsked av Luna och get together med en massa andra. Hur känns det nu när Luna har åkt hem? Har tyvärr inget ljud i datorn så jag hörde inte om du sa något intressant i dina små filmer.

Syskonen har fått dina presenter idag. Jättefina! Jag räknar med en personlig hälsning från dem.

2009-02-03 @ 19:56:50
Postat av: Anonym

Det var mycket på en gång, avsked av Luna och get together med en massa andra. Hur känns det nu när Luna har åkt hem? Har tyvärr inget ljud i datorn så jag hörde inte om du sa något intressant i dina små filmer.

Syskonen har fått dina presenter idag. Jättefina! Jag räknar med en personlig hälsning från dem.

2009-02-03 @ 20:03:44
Postat av: Lotta

Jag använde den vita idag! :D:D

2009-02-05 @ 21:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0