Detention

I tisdags hade jag fotbollsmatch och tränaren sa till mig att jag inte kunde spela om jag inte fylde i min athletic code. Atlethic code-pappret var komlicerat och krävde att jag fylde i olika family doctor och dentist information och telefonnummer. Jag smsade Shellie för att fråga om namnen och tellefonnummerna.

Jag smsade henne i smyg under bordet under min Story-workshop-lektion. Läraren såg ingenting. När klockan ringde och lektion var slut gick hon ut ur klassrummet. Jag packade ihop mina saker för att gå och kollade mina sms för att se om Shellie hade svarat än. Då såg jag att läraren hade gått in i klassrummet och hon såg min mobil. Hon gick rakt till mig och sa åt mig att ge den till henne.

Det var inget att göra. Spooner high schools regler har inga undantag. Förra året var det en demerit om man använde sin mobil i klassrummet. Tydligen hade de stora problem med mobiler för det här året för reglerna är skärpta. Tre demerits om en elevs mobil är synlig i skolan. Tre demerits är en detention.

Därför har jag en kvarsittning nästa vecka. Det är inga problem för mig. Detention kan vara en intresant upplevelse. Very high schoolish. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

har du visat mobilen tre gånger!

2009-04-11 @ 20:34:53
Postat av: Sofia

Nej, varför tror du det?

2009-04-12 @ 06:45:55
Postat av: Andreas

Tre demerits om ens mobil är synlig i skolan står det ju, och tre demerits ger en detention.

2009-04-13 @ 20:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0