My trip

Jag antar att jag borde skriva lite mer om min resa till östkusten.

Jag åkte till Minneapolis flygplats i en shuttle från Hayward. För varken Shellie eller Steve hade tid att ge mig skjuts.
Det gjorde inte mig något för det var kul att åka shuttle. En annan utbytesstudent åkte samma shuttle som mig. Hon var från Norge och skulle åka på west coast trip med sin utbytesorganisation. Vi pratade hela vägen och också på flygplatsen medans vi väntade. Vi hade mycket gemensamt, tex saknade vi båda att äta brunost.

När jag satt i gaten mötte jag en annan utbytesstudent och hon var från YFU, på väg till east coast trip hon med. Hon hette Songi och var från Japan, senare under tripen kallade alla henne för Sonny. På mitt plan var det en massa andra som skulle på samma trip. När vi var framme i Washington DC fick vi vänta vid gaten i minst en timme för en av US (utbyesstudenterna) hade inte en underskrift som hon behövde (jag vet inte varför).

På kvällen åkte vi runt i washington och såg olika bygnader. Vårt hotel i Washington var supernice. Jag delade rum med tre andra tjejer som var från Tyskland, Norge och Danmark. Vi delade rum alla nätterna och trivdes bra. Vi spelade Norska poplåtar på högsta volym alla kvällar.

Den första dagen var det sightsing i Washington. Vi såg the mall som har all de stora museerna och the obelisk och en massa olika war monument och memorials.



Nästa dag åkte vi från Washington mot New York. På vägen stannade vi i Philladelphia där vi såg Independence hall och the Liberty Bell. Jag tyckte det var mycket intressant men det var mest för att jag tycker så mycket om filmen National treasure som utspelar sig till stor del där. På eftermiddagen åkte vi vidare mot New York. Jag satt med Hjördis (värsta farmorsnamnet i Sverige), hon är från Tyskland. Nära gränsen till Nederländerna.

På kvällen var vi framme i New Jersey där vi bodde för det var billigare med hotel där.

Jag skriver mer om New york imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så många människor du lär känna!Fint namn, Hjördis!

2009-04-19 @ 17:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0