fotbollsmatch

Idag var det en händelseful dag. Jag ägnade det mesta av förmiddagen till att försöka fylla i en obligatorisk athletic code slip som var väldigt komlicerad (family dentist name and phone number, family eye doctor osv). Senare, på eftermiddagen fick jag detention :P (mer detaljerat om det i nästa inlägg). Efter skolan var det fotbollsmatch. Den första matchen för säsongen. Det borde ha varit den tredje men de två första matcherna har varit instälda pga dåligt väder (snö stormar).

Matchen var mot Barron. En by några mil från Spooner. Det var en nice match, såhär i början av säsongen. Halva Barrons skolfotbollslag var nämligen på bandcamp i Florida. Så istället för att spela två matcher, en med Varsity och en med JV (Junior varsity) spelade vi bara en varsity match. Jag spelade wing (jag är inte säker på vad det heter på svenska). The wings springer upp och ner längs kanterna på planen, så det var mycket löpning för mig.

Vädret var urdåligt. Det var inte regn, himlen var klarblå men det var kallt och superblåsigt. Jag han nästan frysa ihjäl mig innan jag fick spela. Vi vann iallafall med 4-0. Tjoho. Alla skolor här är med i fotbollsturnering. Det funkar så att först möter alla skolor i området varandra. Sedan möter de bösta skolorna andra skolor i Sectionals. De som är bäst i sectionals möter andra skollag i States. Om laget vinner det är de det bästa laget i Wisconsin. Vi har ett bra lag i år. Många av spelarna är seniors som har spelat i massor av år. Jag är sämre än dem. Men inte den sämsta. Det är många freshmen som inte ens kan få bollen att lyfta från marken.

På torsdag börjar vårat påsklov. Vi har tre dagar. Torsdag till måndag. Nu under påsklovet kommer Shellies bror Steves familj (samma namn som min värdpappa, very confusing) upp med sin nya baby boy, Jacob (det namnet låter så mycket bätre på engelska än på svenska, yaycop :)
Steve Hartmans familj bor i södra wisconsin, det var hans frus baby shower som vi var på förra året. Shellie, Heather, Emily och Grandma Barb (shelies mom) är väldigt förväntansfulla över att få se Jacob för första gången. Jag med.

Det var ett långt inlägg.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Fick du detension?!;) Vi har det i min skola, men har inte fått det.

2009-04-08 @ 12:37:30
Postat av: Andreas

Jag tror att wing betyder ytter på svenska. Lottas skola är konstig ;)

2009-04-08 @ 23:43:45
Postat av: Anonym

Nice inlägg

2009-04-11 @ 20:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0