Fortsättning

Våran första dag i New york. Jag var otroligt överaskad över hur lite förrorter det var. New York har en massa förorter men från det hållet vi kom var det ingenting. Först en massa våtmark och fabriker, sen genom Lincoln tunnel, dirket upp till Manhattan.

Resten av resan var vi New york. Vi såg massor av saker där. The Statue of Liberty och Ellis Island där alla som kom till New York had to go through. Top of the Rock (Rockerfeller center building) och Ground Zero. 

Little Italy and Chinatown. Det var ganska tråkigt där. Jag gick med Hjördis och Ieva, det mest intressanta som hände där var när en chines kom ut från en gränd och försökte sälja stulna gucci väskor och fake id's till oss.



Jag och Ieva (hennes namn är inte Leva som det kanske ser ut, utan ieva, hon var från Lettland) i china town.

Och vi Shoppade på 5th Avenue vilket var kul. Jag köpte de mesta av mina kläder på H&M (Vad kan jag säga, det är en nice affär, alla studenterna från Europa visste vad H&M var. Vi var också i Central Park, jag önskar att vi hade mer tid där, det var skitcoolt



Jag och Hetomi i Central park.

vi såg Bronx bridge också.


Min favorit på hela resan var Time Square. Vi var där under halva sista dagen.






Sista kvällen var vi på Boad Way showen Guys and Dolls.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Byggnaderna hade många olika reklam skyltar som lyste!:P

2009-04-20 @ 20:51:42
Postat av: Pappa

Vilket äventyr. Du verkar ju ha fått kompisar från hela världen.

2009-04-20 @ 23:10:48
Postat av: Anonym

nice bilder, ska bli kul att komma till New York

2009-04-22 @ 16:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0