The Great American Rules

Idag hade vi bara en halvdag i skolan. Jag smsade Luna (en utbytesstudent från Brasilien) och frågade om hon ville "hang out". Hon svarade inte och min skolbuss höll precis på att åka iväg så jag hoppade på för att åka hem istället. Innan skolbussen skulle åka ut på motorvägen fick jag svar från Luna att hon var kvar i Spooner. Jag bestämde mig då för att hoppa av bussen för att gå tillbaka till skolan.

När bussen stannade bad jag chaffören att öpp dörrarna och släppa ut mig. Då säger han att han inte kan släppa av mig någon annanstans än vid mitt hus. Tydligen spelade det ingen som helst roll att vi hade åkt typ 500 meter och att jag är 18 år och myndig. That's the rules. The great american rules som behandlar än som en mellanstadieelev fast man är 18. Jag har råkat ut för många sådanan regler här. Jag skulle kunna skriva ner tillfällena men de är för många.  

Kommentarer
Postat av: mamma

that´s life! Att vara utbytesstudent handlar mycket om att lära sig att anpassa sig och att vara flexibel så jag råder dig att inte reta upp dig för mycket....Det lär inte hjälpa

Luna får du träffa en annan gång.

2008-10-03 @ 21:02:56
Postat av: Anton

Jag som trodde det var "land of the free".

Gäller inte ungdomar tydligen =)

2008-10-03 @ 21:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0