Ovanligt fullbokad helg

Vanligtvis är det slappa helger här men inte den här helgen. I lördags var jag på ett möte med andra YFU-studenter från mitt område. Det var i staden Stevens point typ fyra timmar från Spooner så vi åkte tidigt på morgonen, jag gick upp klockan 7 30. Jag var på YFU-möte hela dagen medan min värdfamilj tilbringade dagen i Stevens point där de shoppade och gick på bio.

På lördagkvällen kom min familj och hämtade mig och vi åkte till Minneapolis där vi sov över på ett Motel för att nästa dag gå på fotball game. Minesota Vikings VS Carolina Panters. Vi hejade på The Vikings och de vann, 20-10! Tydligen hade Vikings inte vunnit en enda match hitils i serien och Panters hade inte förlorat någon av sina matcher så resultatet var verkligen oväntat och nice.

Efter matchen åkte vi direkt till den av skolan arangerade Bon fire (stavning?). En stor eld utanför Spooner Midle school. De flesta High school students var där. Vi fick gratis mat och läsk och fick reda på vilka som hade blivit utsedda till Homecoming King and Queen. Jag var nominerad men jag vann inte utan en av de andra Senior blev queen. Det gjorde verkligen inget för mig dock eftersom det enda grejen som kungen och drottningen gör är att dansa första dansen efter homecoming game. Och Killen som blev vald till kung var typ vald på skämt av alla de andra killarna. Han är typ en meter lång (okey kanske 1 och 50 men inte mer) och har ganska konstig personlighet. Med kungakronan på är han åtminstonde nästan lika lång som hon som är drottning.

Hela nästa vecka är utklädningsvecka. Imorgon är det hippie tema. Kan nog bli ganska kul. Ska försöka ta många bilder.




Några av YFU-studenterna från mötet.
Alla på bilden var från olika länder: Venezuela, Australien, Tyskland, Kina, Sverige, Danmark, Sweiz, Estland, och Thailand.







Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag säger bara: wow! Vilken helg! och vilket roligt blogginlägg! hur var träffen med YFY? Kommer ni att träffas ofta?

2008-09-22 @ 18:39:40
Postat av: sofia

Typ två gånger till

2008-09-23 @ 00:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0