Home coming

Idag var det home coming!!! För er som inte är insatta i de amerikanska skolornas traditioner kan jag förklara hur det gick till.
 
Home coming är en specielt utvald match under fot-ball-säsongen. Inför den matchen förbereds uppträdanden utsmykningar och efter matchen är det en home coming dance.

Hela veckan har varit präglad av home coming, med olika utklädningsteman varje dag. Hippiedag, black and white, pro sport day, hat or make your own shirt och idag var det school spirit. Jag har en del bilder från veckan som jag tänker ladda upp imorgon.

Idag var det alltså själva matchdagen. Skolan började med en vanlig lektion det första blocket. Under andra blocket, då jag hade ämnet sci. fi. reading, var det home coming court pictures och senior pictures (jag är både senior och var med i home coming court). Sedan var det lunch och efter det en vanlig lektion till (amerikan goverment). Efter den lektionen gick vi som är med i band ut på fotball fältet och spelade peppande matchlåtar medan killarna tävlade i volleyball och tjejerna i fotball. Efter det var det parad runt Spooner. Först åkte de olika flaken (nästan som studentflak fast mindre) med olika teman, tex. Volleyball laget på ett flak, cross country på ett annat och seniors representanter på ett tredje. Sedan kom homecoming court i gamla lyxiga bilar med öppna tak. Sedan marcherade bandet.

Eftersom jag var nominerad till homecoming queen var jag i homecoming court och fick åka i en av bilarna. Det var kul att sitta där och vinka till folk. Alla courtbilarna åkte baklänges eftersom Seniors ville att vi skulle matcha deras flakdekal: Looking back on all the years.

Efter paraden kom Shellie och skutsade mig till en fotograf där jag hade bokat tid för att ta mina senior pictures för skolans årsbok. Efter en timmes poserande och leende var jag klar med det och jag åkte då med Shellie och Heather (min andra värdsyster som är hemma i Spooner för ett tag) till mcdonalds och åt där innan jag åkte tillbaka till skolan för att förbereda mig för pep-band som jag skulle spela i under matchen.

Jag förväntade mig en tråkig match eftersom Spooners footballs lag suger. Men idag, när tiden var slut, stod det 7-7. Tydligen kan det dock inte bli lika i amerikansk fotboll så lagen fortsatte spela och det slutade med att det andra laget (The bears) gjorde en till tutch down och vann 13-7. Alla i Spooner High school var glada ändå (iallafall inte jätte besvikna) eftersom vi alla hade väntat oss en brakförlust.

Efter matchen var det dans från 9:30 till 11:30 eftersom jag var courtmember gick jag in gratis och slapp betala 4 $. Emily tyckte att inträdet var dyrt men när jag berättade att jag för att komma in på vår "skoldans" under mitt gymnsiums inspark var tvungen att betala 20 $ (översatt från kronor) kände hon sig lite mindre missnöjd.

Efter dansen fick jag skuts hem av Heather och när jag kom hem skrev jag det här inlägget. Nu ska jag sova, klockan är 1:19. God natt Sverige.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj, vilken häftig dag. Vi väntar med spänning på bilderna. Var du hippie på hippiedagen?

2008-09-27 @ 21:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0