Första skoldagen

Idag hade jag min första skoldag. Vi följde schemat redan från första dagen. Det här är mitt schema för den har fjärdedelen av skolåret. Jag har samma lektioner alla dagar.

Band
Study hall
science fiction

amerikan goverment

us history
SPP

Band var riktigt tråkigt. Det enda vi gjorde under hela lektionen var att stå ute pa fotbollsplanen och öva pa olika positioner som vi kommer att stå i när vi uppträder. Det var ordentligt kallt ute eftersom det var tidigt på morgonen och det borjar bli höst även här. Min tjocktröja låg kvar i skåpet (jag visste ju inte att vi skulle ha utomhuslektion) så jag fick stå där och huttra. Jag hoppas att det blir roligare senare. Som tur var är det manga nice personer som har band så det var iallafall trevligt sällskap.

Study hall var att sitta i cafeterian och studera. Jag hade inget att studera (vem hade?) så jag började skriva lite på det här blogginlägget istället.

Science fiction var kul. Det låter säkert konstigt med en klass som undervisar sciense fiction. Jag tog den for att jag måste ta någon slags engelsk class och jag tror att det kommer att vara en kul och lagom slapp class. Vi kommer att läsa science fiction och fantasy och titta pa film. Läraren verkar bra ocksa. Jag har honom i SPP med.

American goverment verkar kul men lite oseriöst. Läraren foreläser bra.
Vi jobbade med olika diskussionsuppgifter och sedan fick vi lite undervisning om det kommande valet, typ förklaringar over var de två olika partierna tycker i olika frågor. Nyttig info för mig som inte är insatt i amerikask politik.
Verkar för övrigt som de flesta här tänker rösta på Obama i valet (till och med de som ser sig själva som republikaner) eftersom de inte litar pa att McCaine tänker göra nagot anorlunda än Bush.

US history var konstigt. Vad jag fattade det som gick en tredjedel av betyget ut på att man skulle göra volenter work (for tex en kyrka eller på ett ålderdomshem) och få poäng till betyget for det. Vad är historiaundervisning med det?

SPP är som en slags klasstid. Jag vet inte riktigt än vad det ar meningen att vi ska göra under den halvtimmen som vi har det men jag tror att det är som en slags study hall det med. Vår SPP lärare säger att vi kan prata med varandra på onsdag och fredag men måndag, tisdag och torsdag måste vi vara tysta. :)

Skolan slutade typ 20 over 3. När jag slutat gick jag till studievagledaren och bytte min US history class till Cultural food (en slags hemkunskap där man lagar mat fran olika länder) Jag tror att jag kommer att tycka mycket bätre om det ämnet. Dessutom kande jag att jag ville ha nagon riktigt rolig class och inte bara en massa seriosa.

Kommentarer
Postat av: Thomas, Ulrika, Max och Maja

Hej Sofia

Vi hoppas att du mår bra där borta på andra sidan Atlanten.

Vi följer dig här på bloggen

/Fam Kingdahl

2008-09-06 @ 16:59:22
Postat av: Anna

Hallo.

Det låter som att du har rätt bra lektioner iaf:) Men lite segt att ha samma varje dag i flera månader kanske....



Men vad var dedär med band? Ska ni uppträda något?

Men matlagningen låter kul, laga mat från olika kulturer, spännande.:)

2008-09-08 @ 21:10:52
Postat av: Sofia

Vi uppträder med band på olik skolmatcher.

2008-09-16 @ 02:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0