Ursäkta för datauppehållet

Ni har säkert märkt frånvaron av blogginlägg. Andledningen till mitt blogguppehåll är att jag blev grounded. Ni kanske undrar varför jag använder det engelska ordet och inte det svenska: utegångsförbud. Andledningen till det är att här i Spooner betyder grounded inte utegångsförbud, det betyder datorförbud. Jag hade alltså datorförbud så Shellie tog min laptop och jag fick tillbaka den först idag.

Andledningen till mitt datorförbud var ganska komplicerad. Vanligtvis har jag cross country träning på måndagar. I måndags skulle vi dock bara spela ultimate frisbee, som jag tycker är ganska tråkigt. Därför åkte jag med Luna och hennes värdfamilj till Walmart i grannstaden, Shell lake. Min mobiltelefon hade slut på batteri så jag lånade Lunas och försökte ringa till Shellie. Hon svarade inte i sin mobil men signaler gick fram så jag tänkte att hon förmodligen bara hade lämnat den i bilen och jag kunde få tag i henne senare. Jag åkte med Luna till Shell Lake. Jag fick inte tag i Shellie och hennes nummer var det enda jag hade nerskrivet utanför min telefon. Jag lämnade ett medelande på hennes telefonsvarare men jag berättade inte vilka jag var med. Därför blev hon orolig. Så hon tog min laptop när jag kom hem. 

Det viktigaste som har hänt under mitt ofrivilliga datoruppehåll är att jag har klipt mig.  Jag klipte inte bara topparna utan jag har en helt ny frisyr. Den är helt annorlunda än någon frisyr jag har haft tidigare. Jag tycker själv att jag passar i den och jag fick många komplimanger i skolan så jag antar att den åtminstonde passar den amerikanska smaken. Jag gissar att ni alla vill se foton men jag tänker inte lägga ut någon förrän imorgon. Andledningen till det är att jag tror att en del läsare inte har läst min blogg de senaste dagarna eftersom den inte blev uppdaterad. Därför använder jag ett löfte om foton av min nya frisyr imorgon för att få er att börja följa bloggen igen.

Kommentarer
Postat av: Ylva

vi ser med spänning fram emot morgondagens blogg!

2008-10-17 @ 20:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0