Pannkakor vs panncakes

Idag var första måndagen utan cross country på länge. Eftersom jag inte hade träning så skulle jag åka hem med skolbussen. Jag tyckte inte att jag tog lång tid på mig från skåpet till bussarna men tydligen var jag för långsam, för min buss åkte innan jag hann dit. Jag stod där helt vilsen och en seniorkille från skolan åkte förbi och erbjöd sig att skjutsa mig fastän det var minst 7 kilometer extra för honom. Det skulle typ aldrig hända i Sverige, jag kände honom inte ens, även om jag vet vem han är eftersom alla känner alla i Spooner (riktigt mysigt ). Jag är inte helt säker än men jag tror att folk faktiskt är mer hjälpsamma här, inte trevligare eller snällare på andra sätt men mer hjälpsamma.

När jag kom hem lagade jag pannkakor (den svenska varianten) till middag. Vi åt dem med korv (!) och de var ganska populära. Heather och Steve tyckte om dem. Shellie och Emily tyckte inte om dem men Shellie gillar inte pannkakor överhuvudtaget så jag tycker att det var en förhållandevis lyckad maträtt.

Kommentarer
Postat av: Ylva

hur gick det med chili con carnen?

2008-10-29 @ 15:06:01
Postat av: sofia

Jag har inte lagat det ännu

2008-10-30 @ 02:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0