Cran berry festival

Idag var det Cranberry festival i "grannstaden". Cranberry=Tranbär. Det var en stor marknad med cranberry-tema. Jag köpte inget mer än en chicken pita (pitabröd med kyckling i) men shellie köpte en del. Bland annat en skylt i form av ett fågelskrämshuvud med skriften: Welcome to the Starihas (deras efternamn) på.

I fredags var jag med Luna som är en utbytesstudent från Brasilien. Hon och jag är båda från stora städer så vi hade mycket gemensamt att prata om. Jag tror att hon ser ännu fler skilnader än jag eftersom hon bor mitt i city i en lägenhet i Brasilien (inte i en villa i förorten som jag). Plus att det aldrig blir mindre än 10 grader celsius där hon bor.

Kommentarer
Postat av: Pappa

hmm, vill hon skrämma bort fåglarna eller välkomna dem?

2008-10-05 @ 11:19:48
Postat av: Ylva

Är cranberries gott?

2008-10-05 @ 12:26:21
Postat av: Anonym

jag vet inte, jag at inga :)

2008-10-05 @ 23:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0