Valdagen + ett kort språk quiz

Idag är det valdagen.
Vem kommer att vinna?
Obama, som vill minska samhällsklyftorna, dra tillbaka trupper från Iraq och . Eller blir det McCain som vill fortsätta i Iraq "until victory", minska skatterna för företag så att de inte flyttar utomlands och förbjuda abort, även vid våldtäckt.
Jag vet att man inte kan se politiker i svart eller vitt. Men jag tycker att deras olika åsikter om Iraq är tillräkligt för att jag ska kunna bestämma mig för vilken kandidat jag vill ha som president i USA. Som tur är leder Obama, verkar det som. I natt klockan 1 kommer resultatet.

Jag har ett kort quiz jag hittade på i min american goverment class under tiden olika grupper hade muntligt förhör. Det är ett språk quiz. Skriv gärna på komentarer hur många rätt du hade.

Northern Wisconsin

#1

Vad är skilnaden mellan To date och To go out?

#2
Vad är namnet för läsk i Wisonsin?

#3
Är moose och Elk samma sak?

#4
Vad betyder Gymnasium i Wisconsin?

Svar:


Det känns svårare och svårare att skriva på svenska. Snart jag kommer att skriva såhär och inte ens tänka att det ser konstigt ut.

Check out this: http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=sv&u=http://soffs.webblogg.se/&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dsoffs.webblogg.se%26hl%3Den

Jag tycker att knäppa översättningar är urkul.


Kommentarer
Postat av: andreas

Jag hade 0 rätt ):

2008-11-05 @ 14:59:06
Postat av: Ylva

jag hade också 0 rätt!

Kul att få lite tankar om valet från dig. Jag undrade just om det var något som upptar dig överhuvudtaget. Jag blev också lättad och glad över Obama.

2008-11-05 @ 17:47:31
Postat av: Pappa

Översättningsmaskinen fungerar ju bättre än väntat. Rena Babels fisk. Jag hade två rätt.

2008-11-05 @ 20:35:26
Postat av: sofia

översättningen funkar ganska bra, men jag såg att på en annan webbplats hade den översatt: en mamma och hennes unge till: a mum and her cub :)

2008-11-05 @ 23:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0