Seghet i slutet på terminen

På fredag slutar terminen. Det känns lite som sista veckan på terminen i högstadiet. Vi har alla lektionerna enligt schemat men det är slappt. I sci fi är min grupp klar med redovisning, så idag tittade vi på filmsammanfattningar från två andra grupper. I cultural foods var det ännu slappare. Vi gjorde ingenting. Jag Calandra och Grace satt vid vårt bord och lyssnade på ipod i en och en halv timme.

Imorgon är det halvdag. Istället för att skippa eftermiddags lektionerna som i Sverige så är alla lektioner hälften så korta. Det är ganska skrattretande med band. Eftersom den lektionen redan är bara 40 minuter. Det blir en 20 minuters lektion. Min hosta har äntligen börjat ge med sig. Jag har inte haft en sådan hosta på många år. Hemma i Sverige har jag varit sjuk två gånger de senaste tre åren men här i Wisconsin har jag varit sjuk två gånger under de tre månader jag varit här. Jag kan alltid skylla på maten, den är freakig. Men jag börjar vänja mig.


Här är en annan bild från halloween. Neils ögon fick en hel del komentarer på facebook.

Kommentarer
Postat av: Ylva

skulle vara kul med en vanlig bild på Neil....

har ni lov nu eller börjar nästa termin på måndag?

Tråkigt att din hälsa inte är god! Kom ihåg att träning också är bra för hälsan och om du äter skräpmat, försök få i dig färsk frukt ialla fall. Be din värdmamma köpa morötter som du kan knapra på.

2008-11-06 @ 19:46:00
Postat av: lotta

Jobbigt me hostan! När du va sjuk var du borta från skolan? Asså var du bara förskyld eller på riktigt sjuk? Kraam

2008-11-06 @ 21:19:58
Postat av: sofia

Jag äter morötter varje dag, och jag hade bara hosta ingen feber

2008-11-07 @ 03:57:59
Postat av: Ylva

Va bra! (med morötterna!)

Trevlig helg

2008-11-07 @ 19:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0