Rådjurshjärta

Idag snöade det, och för andra gången sedan jag kom hit lade sig snön på marken. Den här gången kommer den nog inte att smälta lika fort som förra gången. Eftersom det nu är snö på marken har jag ändrat bakgrunsbilden till en med snötema. Jag tycker om att ändra bakgrundsbilden på min blogg eftersom det är så lätt. I motsats till att ändra andra saker på min blogg. Till exempel fontstorleken eller hur mycket bakgrund som ska synas bakom texten. Det är skitsvårt.

Igår var jag, Shellie, Emily och Heather och julklappshandlade. Jag vet redan vad jag ska ge för hela min värdfamilj men jag har inte köpt något av det ännu. Den här veckan på fredag, är det dagen efter thanksgiving. Den dagen öppnar alla stora affärer klockan 4 på morgonen och de har en super rea under den dagen. Heather, jag och Emily ska vara utanför vår dörr klockan 2:30 (tror jag att det var) för att åka till Duluth för att få en bra plats i kön till Menards. Heather har gett mig en del tips inför dagen. Till exempel att ta reda på i förrväg precis vad jag vill försöka få tag i så att jag kan springa till den delen av affären direkt innan det jag vill ha tar slut. Hon sa också att jag måste vakta min kundvagn nogrant eftersom folk kommer försöka sno grejerna i den när dom tagit slut i hyllorna, något som hon tydligen själv har gjort otaliga gånger.        

Senare på kvällen, efter shoppingen, smakade jag rådjurshjärta. Steve fick ett hjärta från ett rådjur hans släkting hade skjutit. Han skar bort alla artärer och vener. Sedan skar han upp det och stekte det och jag smakade en av bitarna. Det var disgusting!!! :P Det smakade massa blod även fast det var genomstekt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Rådjurs hjärta låter inte särsilt gott, hehe

2008-11-28 @ 21:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0