New quarter

Idag var det första dagen på den nya terminen.
Mitt nya schema.

Band (samma som förra terminen, jag ville egentligen byta men jag hittade inget annat jag ville ha)

Study Hall (också samma som förra, nästan samma personer i den också)

ITMA (Jag kommer inte riktigt ihåg vad det stod för men det är en multimedia class. Jag lär mig om photoshop, videoredigering och sådant. Förmodligen tråkigt, enkelt. Jag valde den bara för att jag vill ha web design och man måste ha multimedia först)

Lunch

Biology IIA (Jag valde det för jag tror att det kan vara praktiskt att kunna alla biologitermer på engelska, inför studier efter gymnasiet. Vi kommer inte att ha mycket läxor i det ämnet tydligen, för vi har inte nog med böcker för alla klasser, så vi kan inte ta med dom hem)

Consumer Economic (Jag har samma lärare i det här ämnet som jag hade i american goverment, jag tror att det kommer att vara lika intresant och lärorikt som am. gov.)

Student prep period (samma som förra terminen)

Jag tror att den här terminen kommer att vara lite tuffare än den förra. Det är i och för sig omöjligt att inte ha svårare ämnen än de jag hade förra terminen. Förrutom american goverment då. Det kändes bra att använda hjärnan lite igen, i biologin och consumer economics.

Jag känner att jag börjar tappa all känsla för den svenska gramatiken. Varanan mening jag skrev i det här inlägget har jag ändrat fram och tillbaka. Jag har ingen instinkt för vilka ord jag ska använda och i vilken ordning jag ska använda dem. Ni som läser det här inläget får gärna rätta mig för mina gramatiska fel. Det skulle vara intresant att veta hur incorecta mina meningar är.

En annan viktig topic är att Emily har mono. Jag försökte hitta en översättning till svenska för sjukdommen mono men det fanns ingen. Jag tror inte att den finns i sverige.Det är som en slags influensa som smittar genom saliv och därför även kalllas för kissing dissease. Hon måste vara hemma från skolan i minst en vecka till (hon har redan varit sjuk i några dagar). Det betyder att hon inte kommer att kunna bli godkänd i drivers education class eftersom man blir underkänd om man är borta mer än tre dagar frånn det ämnet (crazy).

Kommentarer
Postat av: Pappa

Stackars Emily! Mono kallas också glandular fever, körtelfeber på svenska och jag tror att den är ganska vanlig i Sverige. Länkar: mononucleosis" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Infectiousmononucleosis eller

PageId=616&AreaId=10" rel="nofollow">http://www.netdoktor.se/?PageId=616&AreaId=10

2008-11-11 @ 10:30:42
Postat av: sofia

japp, jag hittade det svenska namnet till slut. Kag har aldrig hört någon säga att den har haft det.

2008-11-12 @ 04:20:31
Postat av: Lotta

Du har lite stavfel, men det är coolt tycker jag. det betyder att du har lärt dig väldigt mycket mer engelska än vad du kunde när du kom dit! :D

2008-11-12 @ 20:02:30
Postat av: Ylva

Ja, jag håller med pappa. Det händer då och då att elever får det ivår skola. De brukar få vara hemma i flera veckor.

Du kanske kan blogga på engelska..Fast Lena blev lite sur när jag sa det vid middagen. hennes engelska är inte så avancerad ännu. Din svenska får du tillbaks på en vecka när du är hemma igen.

2008-11-13 @ 21:57:25
Postat av: Lena

Vilket ämne är roligast av de nya ämnena du har nu?

2008-11-14 @ 08:37:14
Postat av: sofia

mitt favoritämne är multi media

2008-11-16 @ 06:03:18
Postat av: Louise Wendel

Hej Sofia :)

Hoppas att du har det bra, låter så iaf. Sitter här i tråkiga sverige och är väldigt avundsjuk på dig. :P ville bara lägga till Ylvas kommentar att Svenskan kommer tillbaka på en vecka, inte är hela sanningen, jag har fortfarande problem och jag gick t.o.m. på en svensk skolan när jag var iväg. Men men det löser sig så småning om :P

Kram Louise

2008-11-17 @ 19:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0