En vecka före thanksgiving, ingen snö än

Idag åt Jag, Emily, Heather och Shellie middag hosgrandma hartman, Shelllies mamma. Shellies kusin Theresa var också där med sin dotter Tianna. Alla som min värdfamilj umgås med är på något vis släkt med dem, tror jag. Det är väldigt anorlunda från Stockholm. Jag antar att det är för att de har så många släktingar i och runt Spooner. Emillys pojkvän och hon är till och med släkt. Men det är ingenting äckligt med det för de är inte släkt med blodsband. Deras släktskap är något i stil med att Emilys farmors kusins, kusins, fasters mosters barnbarns styvfars kusins barnbarn är gift med en av Bens släktingar. Det är ganska kul att de kan spåra sin släkt så bra här. Lite småstadaktigt sådär :)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vi kanske också har några släktingar i Wisconsin. Många svenskar flyttade ju till den delen av USA.

Du får väl bedriva lite släktforskning när du kommer tillbaks till Sverige.

2008-11-20 @ 10:54:40
Postat av: lena

Det verkar lite krångligt med det där Emilys farmors kusins, kusins fasters mosters barnbarns styvfars, ja vad det nu var.

2008-11-20 @ 19:45:14
Postat av: Lotta

Vi har snö!!

2008-11-23 @ 10:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0