En ordentlig amerikansk rea

Idag var jag och shoppade i affären Steve and Barry's. Den stänger om fyra dagar så det var rea, 4 saker för 5$. Jag köpte 7 klädesplagg och ett skärp för 10,50 (0.50 var tax). Med dagens valutakurs blir det cirka 70 kronor. När jag köper saker här brukar jag vanligtvis räkna att en dollar är tio kronor. Dels för att det är enklare att räkna ut men också för att det är så mycket saker kostar här. Candy bars kostar 0,9 $, en läsk kostar 1,5 $.

Igår var jag och bowlade med Luna och Hanna. En av Lunas värdpappas kompisar var i bowlinghallen när vi kom dit och han började ge oss en massa råd om hur vi borde bowla. I början var det väldigt iriterande men det verkar som om det var bra råd för det gick bra för mig när jag följde dem.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag skulle egentligen kommentera ditt förra inlägg, men jag hann inte. Fina reflektioner verkligen! Ditt bästa blogginlägg hittills (fast man ska naturligtvis inte bedöma inläggen) Jag hade något mer att säga men har glömt det så här på kvällskvisten.

2008-11-17 @ 22:44:53
Postat av: Ylva

Nu minns jag vad jag skulle ta upp från ditt förra inlägg. Det var om din jämförelse Spooner och Bromma Kyrka. Den är intressant men du får inte glömma att Spooner ligger som största ort för en hel del landsbygdsbefolkning som då kommer till Spooner för att tex gå i High School, handla osv. Bromma Kyrka ligger som enförort till Stockholm och vi åker till en mängd olika ställen för att gå i High school osv. Vi har 2 busslinjer dessutom...

Men servicen är usel och det borde rimligen gå att ha mer tex restauranger och småaffärer.

2008-11-18 @ 21:15:25
Postat av: Pappa

Kul att du har gjort samma iakttagelse som jag. Dollarns köpkraft är c:a 10kr, men det beror mycket på att skatten vanligen är 5-7% beroende på stat medan den är 25% i Sverige. I gengäld måste amerikanerna betala för en del som finansieras med skatter i Sverige, men det är ju bra för besökare.

2008-11-18 @ 22:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0