Black friday

Jag hade egentligen tänkt skriva ett långt och detaljerat inlägg. Tyvärr är jag så trött att jag måste korta ner det lite. Jag sov nämligen bara fyra timmar inatt. Idag var det nämligen dagen-efter-thanksgiving-rea i de flesta stora affärer (black friday). Jag Heather och Emily åkte hemmifrån klockan 4 på morgonen för att få en bra plats i kön till Menards som öppnade klockan 6. När klockan äntligen var sex var kön ordentligt lång och vi var nästan först i den. Dörrarna öppnades och alla kastade sig in, drog åt sig en kundvagn och sprang ut i butiken.

Under black friday har de stora affärskedjorna rea på nästan allt i butiken. Men, det är bara superrea (alltså minst 50%) på vissa varor och det finns bara ett visst antal av dem. Därför hade alla mycket bråttom in i affären men när vi som stått i kö väl var inne lugnade det ner sig lite. Eftersom vi var typ på 10e plats i en av de fyra köerna fick vi tag i nästan alla saker vi ville ha. Jag fick bland annat tag på 4 stycken flecefiltar för $ 1.40 stk och tofflor med $ 10 rabbat (från 14 dollar till 4). Jag ska inte ge de sakerna i julklpapp till någon så därför kan jag skriva om dem här, allt annat är hemligt.

Efter Menards åkte vi till andra affärer men ingen av dom var lika crazy som Menards eftersom de också hade varit öppna sedan runt klockan 6. Klockan 10 var vi hemma igen, ett nytt sätt att hinna med en ordentlig shoppingrunda men fortfarande ha en hel dag kvar efteråt.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag förstår att duär trött. Det är jag med just nu, klockan är nästan ett...

2008-11-29 @ 00:52:59
Postat av: Neil is awesome

did you have fun though?

2008-11-29 @ 01:46:45
Postat av: Lotta

coolish med sån där rea!

2008-11-29 @ 16:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0