Making buterscotch aka knäck

Vårt  internet slutade fungera i tisdags. Mycket störande, inte minst för min bloggaktivitet. Idag fick jag skjuts av Steve till Spooner för han skulle åka och hämta Emily hos hennes kompis i Shell lake. Jag hade tänkt sitta i biblioteket ett tag och utnyttja deras trådlösa nätverk men det var stängt. Därför sitter jag nu i Spooners ishall. Jag har internet här eftersom Spooners ishall ligger tvärsöver gatan från biblioteket så dess trådlösa internet når in hit.

Här kommer lite uppdateringar för veckan. I början av veckan var medeltemperaturen utomhus ungefär 20- grader celsius. Senare blev det lite varmare men också mer snöfall. Det funkar så här att under vintern är det antingen freaky cold or snöfall. Idag är det 23 grader Farenheit och snöfall.

I torsdags åkte vi till Shell lake för att köpa de sista julklapparna. Heathers pojkvän kommer hit för julen så jag köpte en julkapp till honom med. Jag köpte honom en automatisk golf boll retur sak. Man övar puttar inomhus och om manb träffar så skjuter grejen tillbaka bollarna

Ikväll är det en skoldans (very high schoolish). Jag ska gå på den eftersom det inte är mycket annat på gång här i denna lilla plutt by. Kanske borde jag säga att jag ska gå på dansen om den blir av. Meterologerna varnar för snöstorm nu ikväll och om det händer blir dansen instäld. För riskabelt att köra på vägarna.

Igår gjorde jag knäck. Första satsen blev bränd men den andra blev perfekt. Alla i familjen gillade det precis som jag viste att de skulle göra. Jag kollade upp översättning för knäck i mitt lexikon och det engelska ordet var butterscotch.


Kommentarer
Postat av: ylva

kul att du har lite julrecept. Förmodar att du hittar dem på nätet. Vi gjorde också knäck idag. Första satsen blev bra, andra för mjuk, det visade sig att jag använde ett större mått till andra satsen.

Jag tror ändå att ert väder är bättre än vårt - ca +2 och regn (mer el mindre) hela tiden.

Vi ser med spänning fram emot rapport från skoldansen om den blir av.

2008-12-20 @ 23:39:40
Postat av: Lotta och Lena

Japp, knäck är ju gott! Hoppas ert internet kmr tillbaka.

2008-12-23 @ 18:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0