Trivsam värdfamilj

Idag var en dag med mycket könsloväxlingar. Jag känner mig nästan som att jag har bipolar dissorder, except that I know I haven't. Det är bara ett fall av hemlängtan. Det började med att Luna berättade för mig att hon inte vill bo hos sin värdfamilj längre. Hennes värdmamma är nämligen i Oklahoma hela året för att fortbilda sig. Så hennes värdpappa är den enda som är hemma och varje månad åker han till Oklahoma och är borta i typ en vecka. Döttrarna bor hos sin riktiga mamma i Spooner medan Luna bor hos sin värdpappas mamma, eller är hemma själv i huset. Därför försöker hon få sin organistation att förstå att hon måste byta familj men hennes organisation verkar inte fatta allvaret. Och idag sa Luna till mig att hon ville åka hem till Brasilien mycket hellre än att få en ny värdfamilj. Det fick mig såklart att tänka på hur det skulle kännas att åka hem nu och jag fick panikhemlängtan. Allt i Spooner kändes tråkigt och meningslöst. Så då var jag nere i värsta svackan.

Varje gång jag känner mig deppig här i Spooner är det dock alltid något som genast muntrar upp mig. Den här gången var det min ekonomiklass som gjorde det. Mr. Miller delade upp oss i ett lag och vi tävlade i vem som kunde tjäna mest pengar på börsen. Han hade fixat en konstgjord börs med olika aktier, alla med olika riskfullhet. Vi fick alla monopolpengar och sedan skulle de olika lagen försöka tjäna så mycket pengar som möjligt på börsen. Det var skitkul och mina lagkamrater var roliga också vilket muntrade upp mig otroligt mycket. Tyvärr tror jag inte att vi kommer att vinna eftersom vi missade att köpa den bästa aktien och nu har den stigit över våra besparingar.

När jag kom hem kände jag mig trots allt ganska deppig så jag kollade på Guernica iraq på youtube för att jag kände för att gråta lite. Jag tvivlar stakt på att det är vad de som gjorde filmen ville att man skulle se den för, men wathever. http://www.youtube.com/watch?v=Y_Fm0ALx0Do

Iallafall vet jag att jag inte kommer att åka hem i förrväg. För jag har en sådan underbart bra värdfamilj. De är mycket bättre än jag hade vågat hoppas på (man hör ju en massa historier om dåliga värdfamiljer) och jag trivs jätte bra hos dem just nu. Jag hinner aldrig känna mig alltför deppig eftersom de alltid tar mig med på massa olika aktiviteter. Nu i helgen ska vi till exempel åka till en babyshower i Janes ville, i södra wisconsin. Vi ska stanna där hela helgen och bo på ett motel och shoppa och bada i hotellets bubbelpool.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hoppas inte Luna åker hem igen! Vad betyder bipolar dissorder? och slutligen - jag blir nästan lite glad när du säger att du längtar hem... fast vi vet ju inte vad du längtar efter. Men i alla fall är detta ett fenomen vi aldrig märkt förut när du varit borta. Hälsa Shelley och de andra i din familj att de är riktiga pärlor!

2008-12-04 @ 22:55:22
Postat av: Anonym

Okey jag ska hälsa dem det. Bipolar disorder är när man har humörsvängingar utan orsak.

Shellie skickade ett skämtmailt till dig förrut. Hon undrar om du fick det

2008-12-06 @ 04:29:44
Postat av: Anonym

Vad roligt med det där baby shower! Känner mej lite avundsjuk, vi gör ju inte så mycket som saker här hemma som ni verkar göra i Wisconsin!

2008-12-06 @ 16:34:16
Postat av: Lotta

Vad roligt med det där baby shower! Känner mej lite avundsjuk, vi gör ju inte så mycket som saker här hemma som ni verkar göra i Wisconsin!



P.s glömde skriva namn på förra inlägget.

2008-12-06 @ 16:35:21
Postat av: Ylva

Jag fick mailet och det var verkligen roligt. Första gången jag vidarebefordrade ett mail av den typen, för jag tyckte verkligen det var läsvärt!

glömde säga det till Shelley när jag mailade henne igår.

Hoppas du berättar mer om Babyshower, det vet vi ingenting om.

2008-12-07 @ 01:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0