Photoshop

I helgen var jag på en baby shower. Det var Shellies brors nya fru som var gravid. De bor i Janesville, typ 500 km från Spooner.
Det tog 6 timmar att åka dit.
Baby showern var helt okey kul. Det var en massa lekar och som jag var väldigt dålig på. Till exemple word scramble och bingo med istället för nummer så skulle vi fylla i vilka presenter vi trodde att Brenda skulle få i rutorna.

Nu är jag för trött för att skriva mer (sov inte mycket i helgen). En sak till jag måste berätta är att en av Steves släktingar dog igår, hjärtattack. Jag hade bara träffat honom en gång i sommras men min värdfamilj kände honom bra. De är begravning i Shell Lake på fredag.


Här är några bilder som jag har skapat i min multi media klass.
Jag vet att den här bilden kind of sucks men det var faktiskt mitt första projekt. Bilden består av tre ihopklipta bilder. Bakgrund från Visby, jag, samt jag och en vaxdocka föreställande Hugh Grant. Vi fick bara använda våra egna bilder så jag är den enda med en kändis i min bild.


Mitt andra projekt var att förändra en bild på tre olika sätt som fick den att se bra ut. Här är två av bilderna.

H'r 'r orginal bilden fr[n visby.



Här använde jag magic stamp tool och lite andra tools för att ta bort all murgrönan från det gula huset.



Här använde jag filtret bas relief.

Komentera gärna vad ni tycker och vilken bild ni gillar bäst.


Här är Finn åtta fel!!

Orginal bilden



Finn åtta fel!!


God night


Kommentarer
Postat av: Lotta och Lena

Vilka kuliga bilder! Murgrönan var jättebra borttagen! Vi tror vi vet felen på "Finn åtta fel". Mejla mej, Lotta, om vi ska säga vilka fel vi tror det är. För vi kan ju inte säga det här på bloggen, då skulle ju alla som försöker lösa det, se dem när dem tittar på kommentarerna ;)

Sorligt det där med Steves släkting :(

2008-12-10 @ 20:20:09
Postat av: Ylva

Jag är nog rätt dålig på detaljer, jag hittade 2 fel. Verkar vara en rolig kurs, fotoshop.



Babyshower - är det att åka iväg med en gravid person och leka lekar?

2008-12-10 @ 21:25:33
Postat av: Sofia

Baby shower är att man har en liten fest med bara kvinnor och firar att en ska ha sin första baby. Man ger mamman en massa presenter med babysaker

2008-12-11 @ 01:20:41
Postat av: Ylva

Kul tradition, måste jag säga!

2008-12-12 @ 16:40:44
Postat av: Ylva

Vilken bild som är finast, ja, som du vet gillar jag inte murgröna så det blev såklart finast utan detta gissel!

2008-12-13 @ 20:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0