Snart är det jul igen

Imorgon är det julafton. Den känns helt overkligt. Inte så att tiden har gått så fort som alla säger när de är på utbytesår. För mig känns det inte som tiden har gått abnormalt fort. Jag antar att andledningen till att det inte känns som jul är att det inte är jul. Det är Christmas. Med Sugar cookies, firande på juldagen och konstiga julsånger. Jag har ju iallafall fixat lite svensk julstämning genom att koka knäck och baka lussebullar. Min värdfamilj åt förresten lussebullarna på fel sätt. De bredde smör på dem. Steve sa till och med att han ville äta dem med jordnötsmör, :P

Jag fick iallafall lite svensk julsång i ett mail idag. Min familj och min mosters familj filmade när de sjöng Nu är det jul igen och skickade det till mig i ett mail. Jag önskar att det fanns teleportörer så jag kunde åka hem snabbt för lite julfirande och sedan åka tillbaka hit efter nyår.

Heathers pojkvän anlände nyss från Ohio. Han ska fira jul här, han och Heather ska sova i husbilen. Jag ska snart sova jag med för jag är helt exhausted från min korta skolvecka, vet inte riktigt varför. Det könns som att klockan är minst 1 när den egentligen inte är mer än 11. Imorgon ska jag öppna mina julklappar från Sverige. Jag tycker att det är mest passande att öppna svenska julklappar på julafton istället för på juldagen. Kanske borde jag titta på kalle anka också man måste ju hålla på traditionerna, jag kan säkert hitta det på youtube.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Det ser ut som att det här inkläget var skrivit den 24 men det var bara den 23 i USA.

2008-12-24 @ 17:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0