Julförberedelser

Jag åkte med Luna och Nathalias organisation till Minneapolis igår. Vi såg pjäsen En julsaga av Charles Dickens i en teater. Efter det åt vi middag på en Italiensk restaurang och sedan såg vi The hollidazle parade. Här är lite bilder.








Idag under söndagen bakade jag och min värdfamilj.


Jag passade på att baka lussebullar också. Istället för kessela använde jag cottage cheese pga den här artikeln http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4rskost




Chase med renhorn

kolla vilken tätvuxen julgran. Den ser ut som piff och puffs gran i Kalle ankas julafton. Man kan inte se stammen någonstans. :)


Kommentarer
Postat av: Lotta och Pappa

Vilken maffig gran. Har ni huggit den själv?

Tyckte Chase om att ha horn och kunde han dra en släde då?

2008-12-15 @ 20:33:12
Postat av: Anonym

Gud vad kul. Julmys:) Fina pepparkakor ni bakade, men måste vart stort jobb med all den glasyr?;) Mumsigt:) Fina lussebullar du bakade oxå:P



Roligt att gå på teater. Var den bra?

2008-12-15 @ 21:47:35
Postat av: Ylva

ja, cottage cheese var säkert en mkt bra ersättare, det har jag läst. Fina bullar och fantastisk gran. Det är annat än vår plastgran...

Går det bra för Luna igen? Hon var ju nästan på väg hem.

2008-12-15 @ 22:52:57
Postat av: Sofia

Luna åker hem i februari.

Mesigt :P Hon har gott om skäl dock.

2008-12-16 @ 02:03:40
Postat av: ylva

Tråkigt! Men nu har du en vän i Brasilien! Inte illa. Hoppas du får en annan god vän.

2008-12-16 @ 20:24:06
Postat av: Andreas

Ja mamma. Den granen är verkligen något annat än vår plastgran! Se och lär :P

2008-12-17 @ 21:33:49
Postat av: ylva

Du som är miljövän borde inte ha något emot en gran som återanvänds år från år.

Men jag håller med om att granen hos Sofia är läcker.

2008-12-19 @ 16:53:45
Postat av: Andreas

Ja, men det finns ju så många granar i Sverige.....

2008-12-20 @ 00:28:57
Postat av: ylva

jag tänkte inte på att ni hade bakat småkakorna också. Vilka mängder! Är de goda? Väldigt snygga att se på ialla fall.

I morgon ska vi baka pepparkakor.

2008-12-20 @ 20:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0