Olika matvanor

De tillfällen då jag känner mig mest ovanlig här i USA är när det gäller matvanor.

Idag tyckte Steve att det var konstigt att jag inte ville äta en pop tart (en slags kex med sylt i och strossel på) till frukost. Och för någon dag sedan när jag gjorde tomatsas  tyckte dom andra i familjen tyckte att det var urkonstigt med majs i såsen, jag berättade att vi ibland hade majs på pizza i Sverige, i och för sig inte många som har det där men det var andå kul att se hur förvanade dom blev över så konstiga matvanor. Jag kan bli ganska förvånad over deras matvanor ocksa, tex att dom ofta har chips som tillbehör till maten, det är vad jag kallar konstigt.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Kanske detta som är en del av "kulturkrocken"? Gillade familjen majs i såsen?

2008-08-17 @ 23:28:28
Postat av: sofia

De at inte av sasen. Jag gjorde den nar jag hade sprungit och de andra bara at smorgas till lunch

2008-08-18 @ 03:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0