Födelsedagspresent och Cross country

I förrgår var hela familjen (då inclusive mig) på Walmart och handlade. Jag och Emily fick vara födlesedagspresenter. Emily fick en kamera och jag fick en portabel dvdspelare. Jag har aldrig haft en sådan förut och jag tror att jag kommer att ha stor användning for den. Jatte nice.

Igår var Emilys födelsedag. Inte en av hennes bästa sa hon nyss. Hon hade Voleyball try outs i flera timmar under dagen. Shellie skjutsade henne till Spooner och vi var kvar dar i tre timmar eftersom det ar för långt att aka dit och tillbaka under tiden (inte för mycket tid men för mycket bensin). Vi gick till Sponners bibliotek och jag skaffade ett bibliotekskort och lånade några bocker. I biblioteket jobbade det en tjej som berattade att hon också skulle vara senior (det sista high school året) det har året. Sa nu har jag träffat fyra framtida class mates. Emilys pojkvan Ben, hennes kusin Zac (stavning?), Shellies kusins flickvan Britney och nu bibliotekstjejen (namn okänt).

Efter biblioteket åkte jag och Shellie och hälsade på Dell och Lorie, Emilys gudmor. Dom bode i ett av det konstigaste husen jag har varit i. Pa utsidan såg det ut som sadana där hus som man ser på filmer fran amerikanska landsbygden med en liten veranda, pick up truck, ett gammalt bilvrak i trädgården och en stor hund liggande där ute.

Deras vardagsrum var en ännu storre kulturkrock for mig. Det var som ett stort troferum. Tre uppstoppade renar, två fiskar, minst femton rådjursskellethuvuden med horn och en massa udda horn liggande överallt. Förrutom allt detta hade de ocksa ett enormt uppstoppat alghuvud med enorma horn. Det var deras son (tror jag) som hade skjutit alla djuren. Såg faktiskt ganska coolt ut men verkligen inte som ett Svenskt vardagsrum nagonsin skulle se ut, om ni förstar vad jag menar. Vad som daremot inte såg coolt ut utan bara konstigt for mig var att dom också hade en stor roddbåt hangande på vaggen, mitt i vardagsrummet.

På vägen hem nar vi hämtat upp Emily (helt slut från tre timmars traning) frågade jag Shellie hur jag skulle göra for att komma ikontakt med coachen for Cross countrytraningen. Nar vi kom hem hittade Shellie ett nummer till coachen och hon ringde och kollade om när jag kunde få prova. Tydligen har de träning idag och darför ska jag få skjuts till spooner high school och testa klockan sex idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0