East coast trip












I Philadelphia


Sylvester Stalone


NYC


Strawberry field, Memorial for John Lennon in Central park.




Top of the Rock


Time Square


DC, PA and NY

Imorgon åker jag på east coast trip för en vecka. En dag i DC, en dag i Philadelphia och resten av dagarna i NY. Det kommer bli så nice. Jag känner en av tjejerna som ska åka, Louise Lu.

Jag måste gå upp klockan halv fem för jag ska åka en slags taxi bus till flygplatsen. Det är ett man som försörjer sig på att köra folk till flygplatsen. Steve ska skutsa mig til Hayward där bilen åker från.


Jag och Rihanna äter klubbor i Family-living-and-relationship-skills-lektionen.



Studiedag

Idag är det studiedag från skolan. Jag har inga planer för förmiddagen men på eftermiddagen är det fotbollsträning. Jag var på fotbollsträning igår också. Det var inte en seriös träning utan bara några av oss tjejer som joggade lite och sparkade bollar till varandra.

På lördag åker jag på min east coast trip. Jag är inte nöjd med informationen jag har fått av YFU trips. Det är mindre än en vecka tills jag åker och jag vet inte än vart jag ska möta min grupp när jag anländer tillf lygplatsen. Jag har mailat dem och klagat så kanske får jag lite info idag.

Förresten var det otroligt bra väder igår. Två dagar innan snöade det och var minusgrader och igår var det minst åtta grader och supervarmt solsken. Najz.

China buffet

Igår var jag i Rice lake med Heidi och Sydney. Vi skulle egentligen åka snow board men snön började smälta så vi åkte och shoppade i Rice lake istället. Först var vi i Rice lake köpcentrum och efter det åt vi middag på China buffet, sedangick vi till Wal Mart och höngde runt där ett tag. Det var kul.



Idag ska jag sälja spooner high school nyckelkedjor på basketmatchen. Innan det ska Steve bränna upp allt ris som han röjde bort i höstas i en stor brasa. A bon fire.

Spooner high school talangjakt 09



 

Alzheimers ögontest

Läs detta.

ALZHEIMERS' ÖGON TEST Räkna alla ' F ' i följande text:

FINISHED FILES ARE THE RE
SULT OF YEARS OF SCIENTI
FIC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS...
(läs nedan)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hur många ?
Fel, det är 6 - inget skoj.
LÄS DET IGEN !
Gå upp och läs texten igen och hitta alla 6 F' innan du rullar ner..
Anledningen är den här. Hjärnan ser inte ordet 'OF'.

Ofattbart eller hur?
Gå tillbaks och titta igen!!
Alla som räknar alla 6 'F' första gången är ett geni. Eller inte flytande i engelska.


Soccer

Idag var det vårväder i Spooner. Temperaturen var bara 5 grader men eftersom Wisconsin är längre söderut (samma latitud som södra frankrike) värmer solen mer än i Sverige. Det kändes varmt. Särskilt efter det superkalla vädret Spooner hade för inte så länge sedan, -30 grader och blåst.

Jag ska spela fotboll nu i vår. Träningen börjar om en vecka. De tre tjejsporterna man kan välja för våren är softboll, friidrott och fotboll. Jag känner inte för att springa som jag gjorde i höstas och jag vill inte spela softboll för ingen av mina kompisar spelar det. Så jag tänkte att fotboll kan vara kul.


Wohoo

Jag lyckades fixa mitt internet!! Jag hade redan bestält tid för att lämna in min lap top för reparation eftersom jag inte kunde på något sätt få den att ansluta till internet.

Min värdfamiljsdator var inne på reparation så jag ver tvungen att ominstalera den trådlösainternet routern som min laptop ansluter till. Av någon andledning så kunde min laptop inte ansluta till det trådlösa nätverket. Jag försökte med allting. Jag satt i två timmar i telefon med help and suport för linksys router. Jag chattade i sammanlagt 4 timmar med rådgivare på compaqs hjälphemsida. Jag följde alla möjliga konstiga instruktioner, ingenting hjälpte. Till slut sa de på compaqs hemsida att det måste vara ett harddrive (översättning) fel och att jag måste skicka in den för service.

Men alldeles nyss, när jag satt i mitt rum kollade jag runt lite bland mina instälningar för att se om jag hade missat något. Jag clickade på nätverksiconen i högra, nedre hörnet. Clickade på connect to network. Sedan högerklickade jag på mitt trådlösa nätverk och valde properties. Det slog mig att jag kanske hade råkat välja fel security type, så jag ändrade det och skrev in säkerhetskoden. Och det funkade. Det var så enkelt i gämmförelse (hmm, hur stavar man det?) med allt annat jag hade prövat innan. Allt det där var förmodligen helt ointresant för alla. Kanske min pappa fattade något av det.

Tidigare idag pratade jag med min mamma och grattade henne på 50årsdagen medans jag och min värdfamilj var i Wallmart. Min familj är i Rom just nu. Jag tycker att min mamma borde ha fylt 50 nästa år istället så jag hade kunnat åka med till Rom. Det kändes jättekonstigt att prata svenska. Jag tyckte att jag lät helt onaturlig och jag glömde bort flera ord. Jag kunde inte komma ihåg ordet friidrott och jag var tvungen att anstränga mig för att kunna utala vissa ord rätt.

Nu ska jag sova. Klockan är 11 23 (även om det inte känns som det pga daylight savings time ending) och jag måste gå upp klockan 6 30. Hemma i Sverige gick jag upp klockan 7 30. det var nize.

Internet ar nere

Min laptop har inget internet. Bloggen ar nere for tillfallet.


RSS 2.0